2009. július 9., csütörtök

Csőben sült padlizsán

Tegnap az internetről főztem ismét.:) Ezúttal Trinity padlizsánja ragadta meg a képzeletemet. Nagyjából tartottam a receptet, csupán a sajtféleségeket módosítottam, illetve a mártást tejesen-tejszínesen-tejfölösen készítettem és paradicsomlevet csak kb. másfél dl-nyit tettem bele, éppencsakhogy pikánssá, érdekessé tegye az ízét. Helyette paradicsomkarikákat használtam.



Hozzávalók (az én változatomhoz):
2 közepes padlizsán, 4 közepes paradicsom, 1 hagyma, fokhagyma, 1 ek. liszt, 1,5 dl paradicsomlé (vagy 1-2 kanál paradicsompüré) tej, tejszín, tejföl annyi, hogy a mártásunk a kívánt sűrűségű legyen, (valamelyik akár ki is maradhat), 25-30 dkg trappista sajt (eredetileg mozzarella, a tetejére pedig parmezán), só, bors, olaj, csipet cukor, zsemlemorzsa.

Elkészítés:
A padlizsánokat kb. 7-8 mm-es karikákra vágtam (nekem így egyszerűbb volt) besóztam és egy jó órát állni hagytam. Ezalatt jól kiengedte a levét, amit leöntöttem róla, de szűrőbe téve végül még folyó víz alatt is hirtelen átöblítettem őket. Jól leráztam róluk a vizet.
Amíg a padlizsán állt, megcsináltam én is a mártást, amihet az apróra vágott hagymát olajon meginszteltem, hozzádobtam 3 cikk szintén apróra vágott fokhagymát, majd elkevertem 1ek. liszttel és felengedtem a tejféleségekkel. Miután egyet-kettőt forrt, beleöntöttem a paradicsomlevet is, ezután sóztam és borsoztam és egy csipet cukrot is tettem bele. Jól kiforraltam, illetve besűrítettem.

Egy serpenyőben kevés olajat forrósítottam és a padlizsánszeleteket elkezdtem kisütni benne. Folyamatosan pótoltam az olajat, mert a padlizsán nagyon issza, de Chef Viki javasolt Trinitynél valamit, és legközelebb úgy fogom csinálni: a padlizsánokat sütőpapíros tepsibe teszem, lekenem őket olajjal, majd mennek a sütőbe. Pár perc után megfordítom őket, ismét lekenem és megint visszabújnak sülni néhány percet. Szerintem ez nagyon jó ötlet!
A megsült karikákat papírtörlőre szedtem, hogy a fölösleges olajat felitassam róluk. Ezután a paradicsomoknak kiszedtem a csumáját és vékony, 3-4 mm-es szeletekre vágtam. A sajtot lereszeltem.
Egy tepsi (sütőtál) alját kissé beolajoztam és megszórtam zsemlemorzsával, majd leraktam benne a padlizsánkarikák felét. Ezekre jöttek a paradicsomkarikák, amiket kissé meg is sóztam, majd a reszelt sajt fele, és végül bevontam a mártás felével. Megismételtem a rétegeket, de ezúttal felcseréltem a mártás és a sajt helyét, így a legtetejére sajt került. Forró sütőbe tettem, kb. 20-25 perc alatt kész is volt. Nagyon ízlett mindannyiunknak. Lányaimmal mlegen-langyosan ettük, a Férjecském már kihűlve kapta, de így is ízlett neki. Szerintem még fog készülni a nyáron ez a fogás!

1 megjegyzés:

Renáta baba írta...

Hm...ki kell próbáljam!!

2009. július 9., csütörtök

Csőben sült padlizsán

Bejegyezte: sedith dátum: 12:58
Tegnap az internetről főztem ismét.:) Ezúttal Trinity padlizsánja ragadta meg a képzeletemet. Nagyjából tartottam a receptet, csupán a sajtféleségeket módosítottam, illetve a mártást tejesen-tejszínesen-tejfölösen készítettem és paradicsomlevet csak kb. másfél dl-nyit tettem bele, éppencsakhogy pikánssá, érdekessé tegye az ízét. Helyette paradicsomkarikákat használtam.



Hozzávalók (az én változatomhoz):
2 közepes padlizsán, 4 közepes paradicsom, 1 hagyma, fokhagyma, 1 ek. liszt, 1,5 dl paradicsomlé (vagy 1-2 kanál paradicsompüré) tej, tejszín, tejföl annyi, hogy a mártásunk a kívánt sűrűségű legyen, (valamelyik akár ki is maradhat), 25-30 dkg trappista sajt (eredetileg mozzarella, a tetejére pedig parmezán), só, bors, olaj, csipet cukor, zsemlemorzsa.

Elkészítés:
A padlizsánokat kb. 7-8 mm-es karikákra vágtam (nekem így egyszerűbb volt) besóztam és egy jó órát állni hagytam. Ezalatt jól kiengedte a levét, amit leöntöttem róla, de szűrőbe téve végül még folyó víz alatt is hirtelen átöblítettem őket. Jól leráztam róluk a vizet.
Amíg a padlizsán állt, megcsináltam én is a mártást, amihet az apróra vágott hagymát olajon meginszteltem, hozzádobtam 3 cikk szintén apróra vágott fokhagymát, majd elkevertem 1ek. liszttel és felengedtem a tejféleségekkel. Miután egyet-kettőt forrt, beleöntöttem a paradicsomlevet is, ezután sóztam és borsoztam és egy csipet cukrot is tettem bele. Jól kiforraltam, illetve besűrítettem.

Egy serpenyőben kevés olajat forrósítottam és a padlizsánszeleteket elkezdtem kisütni benne. Folyamatosan pótoltam az olajat, mert a padlizsán nagyon issza, de Chef Viki javasolt Trinitynél valamit, és legközelebb úgy fogom csinálni: a padlizsánokat sütőpapíros tepsibe teszem, lekenem őket olajjal, majd mennek a sütőbe. Pár perc után megfordítom őket, ismét lekenem és megint visszabújnak sülni néhány percet. Szerintem ez nagyon jó ötlet!
A megsült karikákat papírtörlőre szedtem, hogy a fölösleges olajat felitassam róluk. Ezután a paradicsomoknak kiszedtem a csumáját és vékony, 3-4 mm-es szeletekre vágtam. A sajtot lereszeltem.
Egy tepsi (sütőtál) alját kissé beolajoztam és megszórtam zsemlemorzsával, majd leraktam benne a padlizsánkarikák felét. Ezekre jöttek a paradicsomkarikák, amiket kissé meg is sóztam, majd a reszelt sajt fele, és végül bevontam a mártás felével. Megismételtem a rétegeket, de ezúttal felcseréltem a mártás és a sajt helyét, így a legtetejére sajt került. Forró sütőbe tettem, kb. 20-25 perc alatt kész is volt. Nagyon ízlett mindannyiunknak. Lányaimmal mlegen-langyosan ettük, a Férjecském már kihűlve kapta, de így is ízlett neki. Szerintem még fog készülni a nyáron ez a fogás!

1 megjegyzés on "Csőben sült padlizsán"

Renáta baba on 2009. július 9. 18:12 írta...

Hm...ki kell próbáljam!!

Related Posts with Thumbnails