2010. május 17., hétfő

Gyümölcsös csábital - VKF!XXXIV.

Sok-sok ötletem volt erre a VKF!-fordulóra, amit mindenképpen meg szerettem volna tisztelni a jelenlétemmel márcsak azért is, mert Duende a házigazdája. Aztán, különféle okok miatt, szép sorjában dugába dőlt minden tervem. Végül szombat este mégis úgy adódott, hogy kotyvaszthattam valamit erre az alkalomra, így született meg ez a pompás itóka, ami után sokan megnyalták a szájukat tegnap, csupán az nem ivott/ihatott belőle egy félkortynyit sem, akinek eredetileg szántam.:P Azért nagyon finom lett.

Még ősszel bekészítettem egy úgynevezett ágyaspálinkát (Jókaja után) karácsonyra. De mivel nem vagyunk nagyivók, eddig sosem ittunk belőle. Pedig pazar illata van: mindenféle illatos fűszert - vaníliát, fahéjat, szegfűszeget, szegfűborsot, borsot, kardamomot és csillagánizst - beletettem egy üvegnyi házifőzött almapálinkába és ... azóta is benne vannak. A gond csak az, hogy az a pálinka van vagy 40-50 fokos... Egy pohár belőle és ...K.O. Nos, ezt nem akartam, ezért kissé megkotyvasztottam a dolgokat.

Gyümölcsös csábital

Hozzávalók: 3 ek. cukor, 3 ek. víz, fél citrom héja, 1 dl fűszeres almapálinka, 2 dl áfonyalikőr, fél citrom leve, fagyasztott vörösáfonya vagy ribizli, citromkarikák, esetleg mentalevél a szervírozáshoz

Elkészítése: A cukorból és vízből a vékonyan lehámozott citromhéjjal szirupot főzünk. Beleöntjük az almapálinkát és a likőrt, belefacsarjuk a citromlevet és hagyjuk egyet lobbanni. Félrevesszük és kihűtjük, majd kiszedjük belőle a citromhéjat. Egy öblös pohár száját bekenjük citromlével, cukorba mártjuk, beleteszünk 3 evőkanál fagyasztott bogyós gyümölcsöt (jégkocka gyanánt) és rámerjük az italt. Citromkarikával, esetleg mentalevéllel díszíthetjük, illetve rövidre vágott szívószálat teszünk bele.

KAL - 2012

A folytatásért nem vállalom a felelősséget!;):)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Ezzel igen, lehet csábítani :)

2010. május 17., hétfő

Gyümölcsös csábital - VKF!XXXIV.

Bejegyezte: sedith dátum: 22:21
Sok-sok ötletem volt erre a VKF!-fordulóra, amit mindenképpen meg szerettem volna tisztelni a jelenlétemmel márcsak azért is, mert Duende a házigazdája. Aztán, különféle okok miatt, szép sorjában dugába dőlt minden tervem. Végül szombat este mégis úgy adódott, hogy kotyvaszthattam valamit erre az alkalomra, így született meg ez a pompás itóka, ami után sokan megnyalták a szájukat tegnap, csupán az nem ivott/ihatott belőle egy félkortynyit sem, akinek eredetileg szántam.:P Azért nagyon finom lett.

Még ősszel bekészítettem egy úgynevezett ágyaspálinkát (Jókaja után) karácsonyra. De mivel nem vagyunk nagyivók, eddig sosem ittunk belőle. Pedig pazar illata van: mindenféle illatos fűszert - vaníliát, fahéjat, szegfűszeget, szegfűborsot, borsot, kardamomot és csillagánizst - beletettem egy üvegnyi házifőzött almapálinkába és ... azóta is benne vannak. A gond csak az, hogy az a pálinka van vagy 40-50 fokos... Egy pohár belőle és ...K.O. Nos, ezt nem akartam, ezért kissé megkotyvasztottam a dolgokat.

Gyümölcsös csábital

Hozzávalók: 3 ek. cukor, 3 ek. víz, fél citrom héja, 1 dl fűszeres almapálinka, 2 dl áfonyalikőr, fél citrom leve, fagyasztott vörösáfonya vagy ribizli, citromkarikák, esetleg mentalevél a szervírozáshoz

Elkészítése: A cukorból és vízből a vékonyan lehámozott citromhéjjal szirupot főzünk. Beleöntjük az almapálinkát és a likőrt, belefacsarjuk a citromlevet és hagyjuk egyet lobbanni. Félrevesszük és kihűtjük, majd kiszedjük belőle a citromhéjat. Egy öblös pohár száját bekenjük citromlével, cukorba mártjuk, beleteszünk 3 evőkanál fagyasztott bogyós gyümölcsöt (jégkocka gyanánt) és rámerjük az italt. Citromkarikával, esetleg mentalevéllel díszíthetjük, illetve rövidre vágott szívószálat teszünk bele.

KAL - 2012

A folytatásért nem vállalom a felelősséget!;):)

1 megjegyzés on "Gyümölcsös csábital - VKF!XXXIV."

Bianka on 2010. május 18. 10:19 írta...

Ezzel igen, lehet csábítani :)

Related Posts with Thumbnails