2010. május 7., péntek

Túrós kence, avagy főzzünk az Erdélyi konyhából (2)


Csak úgy olvasgattam az Erdélyi konyha legfrissebb, májusi számát, amikor megakadt a szemem Edó Túrós szendvicskrémén. És, bár végül nem pontosan úgy készítettem, ahogyan le volt írva, annál az egyszerű oknál fogva, hogy nem volt itthon minden hozzávalóból, azért, úgy gondolom, egy nagyon finom és ugyanolyan egészséges kence lett a végeredmény.:)

Hozzávalók: 40 dkg házi krémtúró (aludttej kicsöpögtetve), 5 dkg lágy vaj, 1 közepes sárgarépa, 2 kisebb alma, 1 közepes lilahagyma fele vagy 2 szál újhagyma, 1 tk. mustár, só, bors, 1 tk-nyi apróra vágott petrezselyemzöld

Elkészítése:
A túróm kissé lágyabb volt, ezért nem kellett használnom sem tejfölt, sem majonézt a lazításhoz, de ha keméyn túróból készül, akkor mindenképpen szükséges hígítani, lazítani.
A vajat mikróban kissé átpuhítottam, majd a túróval habosra kavartam. Ezután beletettem a finomra reszelt sárgarépát, a nagylyukú reszelőn lereszelt almát, az apróra vágott lilahagymát és a petrezselyemzöldet. Elkevertem benne a mustárt is, majd sóval és nagyon kevés borssal ízesítettem.
Forró citromos teát ittunk mellé.

5 megjegyzés:

szannalina írta...

Ez nagyon finomnak hangzik!

iri írta...

Mint mindig nagyn kreativ!

Ami írta...

Nagyon guszta! :)

Bianka írta...

Guszta, finom lehet

sedith írta...

Még van belőle, kit kínálhatok meg? .....
Milyen kár, így kénytelen vagyok menni és megenni.:P:)

2010. május 7., péntek

Túrós kence, avagy főzzünk az Erdélyi konyhából (2)

Bejegyezte: sedith dátum: 22:44

Csak úgy olvasgattam az Erdélyi konyha legfrissebb, májusi számát, amikor megakadt a szemem Edó Túrós szendvicskrémén. És, bár végül nem pontosan úgy készítettem, ahogyan le volt írva, annál az egyszerű oknál fogva, hogy nem volt itthon minden hozzávalóból, azért, úgy gondolom, egy nagyon finom és ugyanolyan egészséges kence lett a végeredmény.:)

Hozzávalók: 40 dkg házi krémtúró (aludttej kicsöpögtetve), 5 dkg lágy vaj, 1 közepes sárgarépa, 2 kisebb alma, 1 közepes lilahagyma fele vagy 2 szál újhagyma, 1 tk. mustár, só, bors, 1 tk-nyi apróra vágott petrezselyemzöld

Elkészítése:
A túróm kissé lágyabb volt, ezért nem kellett használnom sem tejfölt, sem majonézt a lazításhoz, de ha keméyn túróból készül, akkor mindenképpen szükséges hígítani, lazítani.
A vajat mikróban kissé átpuhítottam, majd a túróval habosra kavartam. Ezután beletettem a finomra reszelt sárgarépát, a nagylyukú reszelőn lereszelt almát, az apróra vágott lilahagymát és a petrezselyemzöldet. Elkevertem benne a mustárt is, majd sóval és nagyon kevés borssal ízesítettem.
Forró citromos teát ittunk mellé.

5 megjegyzés on "Túrós kence, avagy főzzünk az Erdélyi konyhából (2)"

szannalina on 2010. május 7. 23:54 írta...

Ez nagyon finomnak hangzik!

iri on 2010. május 8. 7:35 írta...

Mint mindig nagyn kreativ!

Ami on 2010. május 8. 8:39 írta...

Nagyon guszta! :)

Bianka on 2010. május 8. 14:19 írta...

Guszta, finom lehet

sedith on 2010. május 8. 17:25 írta...

Még van belőle, kit kínálhatok meg? .....
Milyen kár, így kénytelen vagyok menni és megenni.:P:)

Related Posts with Thumbnails