2011. április 2., szombat

Sós-magos lapocskák

Ez a recept, illetve a többi, ehhez hasonló recept, már akkor megfogott Jókajánál, amikor föltette a blogjára. Tudtam, hogy alkalomadtán kipróbálom. Vasárnap délutánra vendégeket vártunk, ezért, a brownie mellé, gondoltam elkél valami sós rágcsálnivaló is. Valami rejtett zugból fel is rémlett ez a mákos kekszféleség és rögtön leültem szétnézni Kifőztük-ös kollégám blogján. Még csak azután jött a haddelhadd, amikor felfedeztem, hogy több hasonló receptje van, nem tudtam, melyiket válasszam. Végül emellett döntöttem, bár reszelni való sajtom éppenséggel nem volt hozzá, de bizton állíthatom, hogy sajt nélkül is isteni finom, aki csak kóstolta, dicsérte. Köszönet érte, Jókaja!:)
A lisztek milyenségén is módosítottam egy kicsit, tojást és tejet is tettem bele, így nálam a következőképpen alakult a recept:

Sós-magos lapocskák

Hozzávalók: 10 dkg rétesliszt, 5 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt, 5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt, 30 dkg 650-es kenyérliszt, 7 dkg darálatlan mák, 20 dkg disznózsír, 1 tojás, 1 teáskanál sütőpor, 1 csapott evőkanál só, 2-3 evőkanál tejföl, 4-5 evőkanál tej; a tetejére: 1 tojás, 3 evőkanál tej, szezámmag és lenmag

Elkészítése: Bevallom, ellustultam. Én mindent egyszerre bepakoltam a kenyérsütőgépbe, és összekevertettem vele. A tejfölt és a tejet csak kicsinként adagoltam annak függvényében, hogy mennyire volt szükség ahhoz, hogy jó állagú tésztát kapjak. Kb. annyit tettem belőlük, amennyit a hozzávalóknál írtam, de természetesen, a felhasznált liszt milyenségének függvényében a mennyiségek változhatnak.
Végül a tésztát kb. 4-5 mm-esre nyújtottam, lekentem tejjel elkevert felvert tojással, feldaraboltam, megszórtam lenmaggal és szezámmaggal (felét így, felét úgy készítettem), és sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöttem kb. 10 perc alatt.

KAL - 2018.

Update: Tegnap egy barátnőm megajándékozott 3 csomag sós keksszel, amiben nagyon sok mag van. Az íze hasonlít ahhoz, amit én is készítettem, bár a többféle fűszer miatt, picit mégis másabb. Van benne: mák, lenmag, köménymag, szezámmag, nigellamag és aprított rozmaring. Nagyon finom. Legközelebb kipróbálom így is. Mondjuk, nigellamagot nem tudom, ha kapok, de anélkül is biztos finom lenne.

1 megjegyzés:

Márta írta...

Finom lehet!

2011. április 2., szombat

Sós-magos lapocskák

Bejegyezte: sedith dátum: 19:33
Ez a recept, illetve a többi, ehhez hasonló recept, már akkor megfogott Jókajánál, amikor föltette a blogjára. Tudtam, hogy alkalomadtán kipróbálom. Vasárnap délutánra vendégeket vártunk, ezért, a brownie mellé, gondoltam elkél valami sós rágcsálnivaló is. Valami rejtett zugból fel is rémlett ez a mákos kekszféleség és rögtön leültem szétnézni Kifőztük-ös kollégám blogján. Még csak azután jött a haddelhadd, amikor felfedeztem, hogy több hasonló receptje van, nem tudtam, melyiket válasszam. Végül emellett döntöttem, bár reszelni való sajtom éppenséggel nem volt hozzá, de bizton állíthatom, hogy sajt nélkül is isteni finom, aki csak kóstolta, dicsérte. Köszönet érte, Jókaja!:)
A lisztek milyenségén is módosítottam egy kicsit, tojást és tejet is tettem bele, így nálam a következőképpen alakult a recept:

Sós-magos lapocskák

Hozzávalók: 10 dkg rétesliszt, 5 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt, 5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt, 30 dkg 650-es kenyérliszt, 7 dkg darálatlan mák, 20 dkg disznózsír, 1 tojás, 1 teáskanál sütőpor, 1 csapott evőkanál só, 2-3 evőkanál tejföl, 4-5 evőkanál tej; a tetejére: 1 tojás, 3 evőkanál tej, szezámmag és lenmag

Elkészítése: Bevallom, ellustultam. Én mindent egyszerre bepakoltam a kenyérsütőgépbe, és összekevertettem vele. A tejfölt és a tejet csak kicsinként adagoltam annak függvényében, hogy mennyire volt szükség ahhoz, hogy jó állagú tésztát kapjak. Kb. annyit tettem belőlük, amennyit a hozzávalóknál írtam, de természetesen, a felhasznált liszt milyenségének függvényében a mennyiségek változhatnak.
Végül a tésztát kb. 4-5 mm-esre nyújtottam, lekentem tejjel elkevert felvert tojással, feldaraboltam, megszórtam lenmaggal és szezámmaggal (felét így, felét úgy készítettem), és sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöttem kb. 10 perc alatt.

KAL - 2018.

Update: Tegnap egy barátnőm megajándékozott 3 csomag sós keksszel, amiben nagyon sok mag van. Az íze hasonlít ahhoz, amit én is készítettem, bár a többféle fűszer miatt, picit mégis másabb. Van benne: mák, lenmag, köménymag, szezámmag, nigellamag és aprított rozmaring. Nagyon finom. Legközelebb kipróbálom így is. Mondjuk, nigellamagot nem tudom, ha kapok, de anélkül is biztos finom lenne.

1 megjegyzés on "Sós-magos lapocskák"

Márta on 2011. április 2. 21:34 írta...

Finom lehet!

Related Posts with Thumbnails