2011. július 30., szombat

Ribizlisorbet

Még gyorsan, ki kell használni az utolsó, érő ribizliszemeket (már ahol még le nem ért), most nagyon finomak, mert nagyon édesek.


Ribizlisorbet mentaszörppel

Hozzávalók: 15 dkg ribizli, 2 dl mentaszörp (vagy 2 dl víz és 4-5 evőkanál cukor)

Elkészítése

A hozzávalókat magas falú pohárba tesszük, és botmixerrel pürésítjük. A folyadékot leszűrjük, hogy a ribizli magját eltávolítsuk. A leszűrt szörpöt dobozba téve, néhány órán át a mélyhűtőben fagyasztjuk. Tálaláskor akár szívószálat is adhatunk mellé, mert nagyon hamar olvad, kása lesz belőle.

EK - 2011/8

12 megjegyzés:

Sziluett írta...

Hűsítő finomság meleg napokra. :) Nálunk úgy tűnik visszatér a nyár, süt a nap, melegszik a levegő. Remélem a piacon még kapok kevés ribizlit, hogy még idén kipróbálhassam.

Kata írta...

No, Kedves Edit, ez is remekül fest :) (Más: kérdés: hogy csináltad, h a jobboldalon megjelenjen, ki írt utoljára?) K

sedith írta...

Kedves Sziluett, hátha összejön!:) Itt tegnaptól romlott el kissé az idő. Most hol süt a nap, hol borús.

Kata, bemész a tervezésbe, majd Modul hozzáadása, onnan pedig bal oldalon a További modulokba. Lefele gördítesz, és meg kell találnod a Recent Comments modult. Nos, hozzáadod, és onnan már tudod a dürgést.:)

Kata írta...

Megnézem :) Köszöntem! :)

Reka írta...

epp a tegnapelott emlegettem, hogy reg nem ettem sorbetet, nagyon fincsin nez ki. Az ido itt sem a legfenyesebb, de a beigert egesz napos esohoz kepest jobb :-)))).

Petra írta...

De jól hangzik a mentaszörppel való párosítás. Gyönyörű színű sorbet lett belőle. :)

Hobbychef írta...

Guszta és finom.

Kati írta...

Mnyam! :-) Vagyis "mnyam" lenne, ha nem lenne torokgyulladásom és nem lenne nálunk egyelőre 15 fok. :-(

sedith írta...

Kati, épp olvastam, hogy meg vagytok fázva! Szerintem torokgyulladásra a legjobb orvosság a fagyi. Tudod, kutyaharapást szőrivel. És ezt komolyan mondom.
Ma itt sem volt valami meleg, fújt a szél nagyon, de azért megettük a fagyiadagunkat!:)

Kati írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kati írta...

Épp ezt mondtam Tominak, amikor teljesen gennyes volt a mandulám, és minden nyelésnél "egy adag zsilett csúszott végig a torkomon", hogy lehet, többet érne a gyógyszernél, ha elszopogatnék egy jégkockát. Ezek szerint te is hallottál ilyesmit. Szerencsére már jobb. :-)

Az előzőt én töröltem, mert kétszer küldtem el. Bocsánat!

Kati írta...

Nagyon guszta.

2011. július 30., szombat

Ribizlisorbet

Bejegyezte: sedith dátum: 10:40
Még gyorsan, ki kell használni az utolsó, érő ribizliszemeket (már ahol még le nem ért), most nagyon finomak, mert nagyon édesek.


Ribizlisorbet mentaszörppel

Hozzávalók: 15 dkg ribizli, 2 dl mentaszörp (vagy 2 dl víz és 4-5 evőkanál cukor)

Elkészítése

A hozzávalókat magas falú pohárba tesszük, és botmixerrel pürésítjük. A folyadékot leszűrjük, hogy a ribizli magját eltávolítsuk. A leszűrt szörpöt dobozba téve, néhány órán át a mélyhűtőben fagyasztjuk. Tálaláskor akár szívószálat is adhatunk mellé, mert nagyon hamar olvad, kása lesz belőle.

EK - 2011/8

12 megjegyzés on "Ribizlisorbet"

Sziluett on 2011. július 30. 10:52 írta...

Hűsítő finomság meleg napokra. :) Nálunk úgy tűnik visszatér a nyár, süt a nap, melegszik a levegő. Remélem a piacon még kapok kevés ribizlit, hogy még idén kipróbálhassam.

Kata on 2011. július 30. 11:17 írta...

No, Kedves Edit, ez is remekül fest :) (Más: kérdés: hogy csináltad, h a jobboldalon megjelenjen, ki írt utoljára?) K

sedith on 2011. július 30. 11:21 írta...

Kedves Sziluett, hátha összejön!:) Itt tegnaptól romlott el kissé az idő. Most hol süt a nap, hol borús.

Kata, bemész a tervezésbe, majd Modul hozzáadása, onnan pedig bal oldalon a További modulokba. Lefele gördítesz, és meg kell találnod a Recent Comments modult. Nos, hozzáadod, és onnan már tudod a dürgést.:)

Kata on 2011. július 30. 11:23 írta...

Megnézem :) Köszöntem! :)

Reka on 2011. július 30. 15:25 írta...

epp a tegnapelott emlegettem, hogy reg nem ettem sorbetet, nagyon fincsin nez ki. Az ido itt sem a legfenyesebb, de a beigert egesz napos esohoz kepest jobb :-)))).

Petra on 2011. július 30. 16:43 írta...

De jól hangzik a mentaszörppel való párosítás. Gyönyörű színű sorbet lett belőle. :)

Hobbychef on 2011. július 30. 17:03 írta...

Guszta és finom.

Kati on 2011. július 30. 22:51 írta...

Mnyam! :-) Vagyis "mnyam" lenne, ha nem lenne torokgyulladásom és nem lenne nálunk egyelőre 15 fok. :-(

sedith on 2011. július 30. 23:13 írta...

Kati, épp olvastam, hogy meg vagytok fázva! Szerintem torokgyulladásra a legjobb orvosság a fagyi. Tudod, kutyaharapást szőrivel. És ezt komolyan mondom.
Ma itt sem volt valami meleg, fújt a szél nagyon, de azért megettük a fagyiadagunkat!:)

Kati on 2011. július 31. 22:44 írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kati on 2011. július 31. 22:47 írta...

Épp ezt mondtam Tominak, amikor teljesen gennyes volt a mandulám, és minden nyelésnél "egy adag zsilett csúszott végig a torkomon", hogy lehet, többet érne a gyógyszernél, ha elszopogatnék egy jégkockát. Ezek szerint te is hallottál ilyesmit. Szerencsére már jobb. :-)

Az előzőt én töröltem, mert kétszer küldtem el. Bocsánat!

Kati on 2011. augusztus 1. 12:56 írta...

Nagyon guszta.

Related Posts with Thumbnails