2016. december 6., kedd

Babérleveles pityókaleves

Még sosem főztem ilyet. Mármint, hogy pont ilyet. Már sokszor készült babérleveles krumplileves, de sosem ezt a nagyanyáim és édesanyám által is készített egyszerű, hétköznapi változatát. Ahányszor elhatároztam, hogy ilyet főzök, mindig elragadott a hév, és mindig megtoldottam még valami ezzel-azzal, hol murkot (sárgarépa), hol egyéb zöldséget is, hol darált paprikát, hol rizst, hol mittudommit téve még bele. No, de mst azt mondtam: elkészítem. És lőn. Nagyon finom, egyszerű, de nagyszerű és laktató leves. És télen-nyáron étlapon lehet.


Babérleveles pityókaleves

Hozzávalók 4-5 személyre: 6 nagyobbacska krumpli (kb. 1-1,2 kg), 1 hagyma, 4-5 babérlevél, 1,5 evőkanál liszt, 1/2 dl olaj, 1 csapott teáskanál pirospaprika (elhagyható - a mamáim sosem tettek bele), só, ecet, esetleg petrezselyemzöld; a tálaláshoz: tejföl, csípős paprika, vereshagyma (lila hagyma).

Elkészítése: Felforralunk kb. 3 liter vizet, majd beletessszük a meghámozott, kockára vágott krumplit, a babérlevelet, és a meghámozott, de egészben hagyott hagymát. Enyhén megsózzuk, és közepes lángon addig főzzük, míg a krumpli jól meg nem puhul (max. 15-20 perc). Az olajat fölforrósítjuk, beleszórjuk a lisztet, hagyjuk felhabzani, majd félrevesszük, és elkeverjük benne a pirospaprikát. A leveshez öntjük, miközben azt folyamatosan kavarjuk, végül kevés forró levet öntünk a rántásos edénybe és azt is visszatöltjük a leveshez. Jól kiforraljuk, további sóval és ecettel ízesítjük. Ha szeretnénk, megszórhatjuk petrezselyemzölddel. Tejfölt kínálunk mellé, illetve csípős paprikával vagy lila hagymával (ezt a húgomtól tanultam, ő szokta mindig úgy enni:)), kenyérrel ehetjük.
KT - 2017/1


0 megjegyzés:

2016. december 6., kedd

Babérleveles pityókaleves

Bejegyezte: sedith dátum: 8:50
Még sosem főztem ilyet. Mármint, hogy pont ilyet. Már sokszor készült babérleveles krumplileves, de sosem ezt a nagyanyáim és édesanyám által is készített egyszerű, hétköznapi változatát. Ahányszor elhatároztam, hogy ilyet főzök, mindig elragadott a hév, és mindig megtoldottam még valami ezzel-azzal, hol murkot (sárgarépa), hol egyéb zöldséget is, hol darált paprikát, hol rizst, hol mittudommit téve még bele. No, de mst azt mondtam: elkészítem. És lőn. Nagyon finom, egyszerű, de nagyszerű és laktató leves. És télen-nyáron étlapon lehet.


Babérleveles pityókaleves

Hozzávalók 4-5 személyre: 6 nagyobbacska krumpli (kb. 1-1,2 kg), 1 hagyma, 4-5 babérlevél, 1,5 evőkanál liszt, 1/2 dl olaj, 1 csapott teáskanál pirospaprika (elhagyható - a mamáim sosem tettek bele), só, ecet, esetleg petrezselyemzöld; a tálaláshoz: tejföl, csípős paprika, vereshagyma (lila hagyma).

Elkészítése: Felforralunk kb. 3 liter vizet, majd beletessszük a meghámozott, kockára vágott krumplit, a babérlevelet, és a meghámozott, de egészben hagyott hagymát. Enyhén megsózzuk, és közepes lángon addig főzzük, míg a krumpli jól meg nem puhul (max. 15-20 perc). Az olajat fölforrósítjuk, beleszórjuk a lisztet, hagyjuk felhabzani, majd félrevesszük, és elkeverjük benne a pirospaprikát. A leveshez öntjük, miközben azt folyamatosan kavarjuk, végül kevés forró levet öntünk a rántásos edénybe és azt is visszatöltjük a leveshez. Jól kiforraljuk, további sóval és ecettel ízesítjük. Ha szeretnénk, megszórhatjuk petrezselyemzölddel. Tejfölt kínálunk mellé, illetve csípős paprikával vagy lila hagymával (ezt a húgomtól tanultam, ő szokta mindig úgy enni:)), kenyérrel ehetjük.
KT - 2017/1


0 megjegyzés on "Babérleveles pityókaleves"

Related Posts with Thumbnails